Βγάζοντας χρήματα στη μουσική βιομηχανία


Ενώ οι περισσότεροι από εμάς αγαπάμε την
ψηφιακή εποχή, πρέπει να αναγνωρίσουμε πως κάποιοι αντιμετώπισαν τις αρνητικές της συνέπειες, μέσα σε αυτούς και οι μουσικοί.

Τη στιγμή που έχουν τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με το κοινό τους και τα εργαλεία να το επεκτείνουν βρίσκονται αντιμέτωποι με το άλλο πλευρό της εποχής μας όπου η άμεση ικανοποίηση των αναγκών μας όσο πιο οικονομικά γίνεται έχει την μεγαλύτερη σημασία.

Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις στον τομέα της μουσικής έχουν μειωθεί ραγδαία, επηρεάζοντας πιο έντονα τις καριέρες των νέων μουσικών που βρίσκονται αντιμέτωποι με μία τεράστια ανηφόρα προς τον δρόμο της επιτυχίας, όχι μόνο για ανταγωνιστικούς, αλλά και βιοποριστικούς λόγους.

Ωστόσο, ποτέ και κανείς δεν θα σταματήσει να ακούει μουσική. Επομένως, εάν είσαι μουσικός και θέλεις να βγάλεις χρήματα, μην απογοητεύεσαι. Ίσως χρειαστεί να προσπαθήσεις λίγο περισσότερο, αλλά σίγουρα πρέπει να δώσεις έναν λόγο στο κοινό σου για να αγοράσει αυτό που έχεις να προσφέρεις.

Το μόνο σίγουρο είναι πως υπάρχουν πολλοί τρόποι για να πετύχεις τον σκοπό σου:

 

  • Χρησιμοποίησε τα Social Media

Είτε θες να βγάλεις χρήματα, είτε θες να τραβήξεις την προσοχή μίας δισκογραφικής εταιρείας, ένα σταθερό κοινό στα Social Media υποδεικνύει πως έχεις δημιουργήσει εξαιρετικά την εικόνα σου στο διαδίκτυο βασιζόμενος σε αυτά που πρεσβεύει και η μουσική σου. Όσο πιο μεγάλος είναι ο αριθμός των ακόλουθών σου, τόσο μεγαλύτερες είναι και οι πιθανότητες να κάνεις πωλήσεις και να επεκτείνεις το κοινό σου.

Μία δυνατή παρουσία στο διαδίκτυο μπορεί να φέρει ευκαιρίες που δεν το περίμενες όπως συμμετοχές σε διαφημίσεις, χορηγούμενα posts ή συνεργασίες με εταιρείες.

Δεν πρέπει φυσικά να παραλείψεις sites όπως το YouTube. Εκτός του ότι είναι δωρεάν, αποτελεί την πλέον δημοφιλή μηχανή αναζήτησης βίντεο, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε οποιονδήποτε και οπουδήποτε να ακούσει τη μουσική σου με ένα απλό κλικ. Ανεβάζοντας τη μουσική σου στην πλατφόρμα, μπορείς και να την χρησιμοποιήσεις ως εργαλείο για προώθηση αφού σου επιτρέπει να μοιραστείς οποιοδήποτε βίντεο και σε άλλες πλατφόρμες.

 

  • Πωλήσεις

Το ότι δεν μπορείς να στηρίξεις πλήρως την καριέρα σου από τις μουσικές πωλήσεις δεν σημαίνει απαραίτητα πως δεν πρέπει να το προσπαθήσεις. Αν έχεις μία καλή στρατηγική και στάση απέναντι στις καταστάσεις ίσως αυτή να είναι η πιο κερδοφόρα σου επένδυση. Ας δούμε κάποιες πιθανές επιλογές:

  • Βινύλια: Μπορεί εκ πρώτης όψεως να φαίνεται αστείο, αλλά η αλήθεια είναι πως τα βινύλια αποτελούν το τωρινό – και όπως φαίνεται μελλοντικό- trend στον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική, ενώ οι λάτρεις  λατρεύουν να τα συλλέγουν. Εάν έχεις κάποιο σταθερό fan base μία τέτοια ιδέα θα μπορούσε να είναι αρκετά κερδοφόρα, ιδιαίτερα στο τραπεζάκι των merch ύστερα από ένα live show όπου το κοινό έχει την ευκαιρία να αγοράσει επί τόπου την μουσική σου.
  • Ψηφιακές Πωλήσεις:  Χρόνο με χρόνο γίνεται όλο και πιο προφανές. Οι ψηφιακές πωλήσεις παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ενός μουσικού. Χρησιμοποίησε sites όπως τα iTunes, Amazon και Bandcamp για να πουλήσεις την μουσική σου. Τέτοιες πλατφόρμες είναι τόσο διαδεδομένες που αν μη τι άλλο, το λιγότερο που θα σου προσφέρουν είναι έκθεση προς το υποψήφιο κοινό σου.

 

  • Live Shows

Όσο και αν έχουν αλλάξει τα πράγματα, όσο και αν προωθήσεις τη μουσική σου στο διαδίκτυο, όσο δυνατή και αν είναι η παρουσία σου σε αυτό, τίποτα δεν αντικαθιστά την εμπειρία του να παίζεις ζωντανά μπροστά σε αυτούς που αγαπούν την τέχνη σου και να έχεις την ευκαιρία να τους γνωρίσεις από κοντά.

Κάνε την αρχή σε κάποιο τοπικό κατάστημα, όπου η επικοινωνία θα είναι πιο άμεση. Εκτός από τις πωλήσεις των εισιτηρίων που συνήθως αποτελούν μία αρκετά καλή πηγή εισοδήματος, θα μπορέσεις να προετοιμάσεις και να πουλήσεις το δικό σου merch, και να κάνεις χρήσιμες γνωριμίες.

News Reporter